Dnia 13 marca uczniowie, którzy uczestniczyli w projekcie realizowanym w naszej szkole uczestniczyli w wycieczce do GEN w Jaśle.
Projekt realizowany od początku roku szkolnego nosi nazwę „Poprawa jakości kształcenia ogólnego na terenie Gminy Skołyszyn” .
W ramach projektu uczniowie biorą udział w zajęciach pozalekcyjnych:
- Zajęcia eksperymentalne „Młody badacz” w klasach I-IV
- Zajęcia eksperymentalne w klasach V-VIII
- Zajęcia z robotyki i programowania w klasach I-IV
- Zajęcia z robotyki i programowania w klasach V-VIII
- Zajęcia wyrównawcze dla uczniów ze szczególnymi potrzebami-matematyka
- Zajęcia wyrównawcze dla uczniów ze szczególnymi potrzebami-język polski
- Zajęcia wyrównawcze dla uczniów ze szczególnymi potrzebami-język angielski
- Zajęcia wyrównawcze dla uczniów ze szczególnymi potrzebami w klasie I
Dla uczniów, ich rodziców i nauczycieli organizowane są szkolenia związane z tym projektem.
Dla uczniów:
- Prawidłowe nawyki żywieniowe u dzieci.
- Ekologia w życiu codziennym.
- Zagrożenia wynikające z korzystania z Internetu oraz zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z sieci.
Dla rodziców:
- Etapy rozwoju w życiu dziecka.
- Sposoby reagowania w sytuacjach trudnych, kryzysowych.
- Stosowanie wzmocnień pozytywnych i stawiania granic w wychowaniu
- Zjawiska przemocy rówieśniczej i sposoby reagowania na nią.
- Reagowanie rodziców w zakresie uzależnień w tym uzależnień behawioralnych.
- Bezpieczeństwo w Internecie i zagrożenia wynikające z aktywności dziecka w sieci.
- Jak wspierać dziecko w wyborach edukacyjno-zawodowych.
Dla nauczycieli:
- Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych, asertywności, budowania poczucia własnej wartości.
- Metody i formy pracy dostosowane do potrzeb uczniów ze szczególnymi potrzebami.
- Jak rozmawiać z rodzicami?
- Warsztaty z zakresu dydaktyki nauczania programowania i robotyki.
- Szkolenie nauczycieli i kadry administracyjnej z zakresu prawidłowego przygotowania informacji zgodnej ze standardami dostępności i komunikacja z osobami o szczególnych potrzebach.