Działalność PCK obejmuje całą społeczność szkolną, gdyż opiera się na zasadzie dobrowolności, humanitaryzmu i aktywności oraz spontanicznym udziale młodzieży w życiu szkoły na rzecz danej społeczności lokalnej.
Praca społeczna na terenie szkoły rozbudza poczucie odpowiedzialności za siebie i drugiego człowieka, uczy postawy kierowania się dobrem ogółu i odgrywa istotną rolę w procesie wychowania moralnego. Poprzez działalność kształtujemy wśród uczniów postawy altruistyczne. Program jest dostosowany do rozwoju psychicznego i intelektualnego ucznia. Dziecko powinno znaćmożliwość oddziaływania na własne zdrowie. Działalność szkolnego koła PCK szkoły podstawowej stwarza dzieciom sposobnośćdo ukształtowania postaw i wartości, które ułatwiają im dokonywania wyborów znaczących dla obecnego i przyszłego życia. Uczy rozwijać u dzieci poczucie odpowiedzialności za zdrowie swoje i innych.
OGÓLNE CELE PROGRAMU
1.Kształtowanie podstawowych nawyków higieniczno-sanitarnych i żywieniowych.
2.Popularyzacja zasad higieny osobistej.
3.Wdrażanie dzieci do postrzegania zasady higieny w zakresie wrażliwości na potrzeby innego człowieka, gotowości do niesienia pomocy innym.
4.Nauczanie podstawowych pojęć z zakresu ratownictwa medyczno-sanitarnego.
5.Przygotowanie do dalszej działalności w ruchu młodzieżowym PCK.
6.Kształtowanie umiejętności bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach.
7.Kształtowanie postawy tolerancji, wrażliwości na krzywdę innych.
8.Niesienie bezinteresownej pomocy drugiemu człowiekowi.
CELE SZCZEGÓŁOWE
-potrafi nieść bezinteresowną pomoc osobom potrzebującym
-wie co to wolontariat i jest zaangażowany w bezinteresowną pracę na rzecz drugiego człowieka
-zna zasady prawidłowego żywienia, higieny osobistej
-swobodnie operuje terminami i pojęciami z zakresu zdrowia
-postrzega zasady dotyczące dbania o ład i porządek otoczenia
-dba o czystość
-rozumie konieczność porządkowania zaniedbanych grobów
-umie właściwie zachować się w miejscach publicznych
-zna zasady bezpiecznego poruszania się po ulicy
-rozumie konieczność przebywania na świeżym powietrzu i zna korzyści z tego wynikające
-zna instytucje użyteczności społecznej (ośrodek zdrowia, apteka)
-uprawia sport jako źródło zdrowia i radości
-poprawnie i bezpiecznie porusza się po ulicach
-rozumie znaczenie czystości ciała
-bezpiecznie posługuje się sprzętem domowym